آب دوغ خیار

آب دوغ خیار غذایی سنتی و محبوب است که نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا به روش های گوناگون و متنوع درست می شود.

این غذای مقوی و سالم در تابستان های گرم از محبوبیت فوق العاده بالایی برخوردار است چرا که ضمن سیر شدن رفع تشنگی نیز می نماید و برای کسانی که مدت طولانی زیر آفتاب سوزان و هوای گرم تابستان عرق ریخته اند به واقع غذایی اشتها آور و لذیذ می باشد.

برای تهیه آب دوغ خیار از مواد اولیه متنوعی استفاده می شود و هر آشپزی بسته به ذوغ وسلیقه اش از مواد مختلف برای درست کردن آن بهره می برد.

لبنیات٬ حبوبات٬ سبزیجات و غلات همگی قابل استفاده در این غذای لذیذ و خوشمزه می باشند و چنین تنوعی بهترین دلیل برای توصیف آب دوغ خیار به عنوان یک وعده ی غذایی کامل و مقوی می باشد.

آب دوغ خیار حاوی ترکیباتی رایجی چون ماست یا دوغ ترش یا شیرین٬ کشمش٬ انواع سبزیجات مطعر مانند ترخون و نعنا و ریحان٬ خیار رنده شده٬ گردو٬ خامه و انواع میوه جات می باشد که با نان خشک تلیت شده میل می شود.

البته همانطور که گفته شد هر شخصی بنا به سلیقه و ذائقه ای که دارد می تواند آن را درست کند و از انواع ابتکارات آشپزی در آن استفاده نماید.

آب دوغ خیار غذایی کامل و مغذی و سودمند برای بدن بوده و ضمن تامین انرژی بدن و رفع عطش٬ به واکسازی روده ها کمک شایانی می کند. از دیگر مزایای این غذای خوشمزه می توان به آنتی اکسیدان نسبتا زیاد موجود در آن اشاره کرد که از بسیاری ناهنجاری های قبلی عروقی پیشگیری می نماید. همچنین گزینه ای مناسب برای پیشگیری از پوکی استخوان و تامین سلامت دندان ها می باشد.

 

آبدوغ خیار نیکوصفت

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X