شیوه زندگی سالم

تغییر شیوه زندگی مردم در عصر فناوری اطلاعات و به تبع آن کاهش تحرک بدنی و استفاده از غذاهای زود طبخ یا آماده از جمله عوامل افت شاخص های کیفی زندگی انسان‌ها می‌باشد به صورتی که امروزه با رشد فزاینده‌ی مشکلات ارتوپدی و گوارشی و نیز پیامدهای غیر مستقیم ولی وابسته به این ناهنجاری‌ها مواجه می‌باشیم.

نشستن طولانی مدت بر روی صندلی یا نگاه بی وقفه به صفحه تلویزیون یا گوشی موبایل و بسیاری از عادات دنیای امروز هر یک به نوبه‌ی خود نقش به سزایی در افت کیفیت زندگی مردمان ایفا می‌نمایند. این قبیل معضلات وقتی با تغذیه ناسالم همراه شوند آنگاه موجب تشدید مشکلات جسمی و گاها روانی خواهند شد.

اگر اعضای بدن آدمی را همچون اجزای ماشین یا کارخانه‌ای عظی در نظر بگیریم آنگاه آب و غذای مصرفی به مثابه سوخت مورد نیاز برای حرکت دستگاه خواهد بود. برای نمونه مثال فقط کافیست یک بار بنزین نامرغوب یا روغن موتور بی کیفیت درون خودروی سواری ریخته شود تا به وضوح مشکلات عدیده در کارکرد ماشین دیده شود. برای داشتن یک زندگی سالم نیز می‌بایست از سوخت ناسالم برای حرکت بدن اجتناب ورزید.

حال مصرف نوشیدنی و غذاهای اشباع از انواع چربی‌ها و قند و نمک بیش از حد نیاز برای بدن آدمی به خصوص برای آن دسته از شهروندان که تحرک بدنی کمی دارند تا چه اندازه می تواند مضر و آسیب رسان باشد.

افت کیفیت خواب شبانه یا کسلی روزمره یا درگیری با بیماری‌های متعدد و بسیاری از ناراحتی های دیگر رهاورد زندگی ناسالم برگرفته از عادات مخرب و تغذیه ناسالم می‌باشند. کودکانی که تا دیروز در کوچه‌های شهر یا زمین‌های روستا به بازی و دویدن مشغول بودند امروزه بخشی از اوقات خود را صرف نشستن پای کامپیوتر و موبایل می‌کنند و این برای فردای کودکان بدون آسیب نخواهد بود.

اگرچه راه گریزی از شیوه زندگی نوین در عصر حاضر به نظر نمی‌رسد ولی می‌توان با کمک ورزش و تغذیه سالم از شدت بروز مشکلات آتی به میزان قابل توجهی کاست و این جز با تغییرات عادات روزمره امکانپذیر نخواهد بود.

برای داشتن زندگی سالم و موفق همیشه نیاز به تغییر است.

 

دسرهای نیکوصفت

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X